Schimbarea pe care Google o face ca să mai curețe internetul

de: Paula Artin
12 12. 2020

Dacă ai dat vreodată ochii cu un anunț cu oferte extraordinare pentru tatăl tău care nu mai e de mult printre noi în căsuța de e-mail, știi că publicitatea online poate fi uneori deranjantă.

Lista poate merge în continuare cu sugestii de cadouri pentru copii afișate în niște reclame îndrăznețe fix persoanelor care se luptă să procreeze.

Sau reclame cu jucării pentru animale de companie după ce ți-a fugit câinele de acasă sau cu dulciuri care arată nemaipomenit de atrăgătoare pentru papilele tale gustative, exact când ai aflat că stai prost cu glicemia.

Și lista continuă, desigur. Reclamele nepotrivite sau chiar deranjante pot fi peste tot. Și chiar dacă ne întrebăm cum mai poate arăta un lucru care să nu deranjeze pe nimeni în vremurile de astăzi, unele reclame întrec totuși o limită evidentă pentru toată lumea.

În acest sens, Google promite că se implică să schimbe situația și vine cu soluția care să mai taie din avântul acestor reclame “nepotrivite”.

Google te lasă să blochezi aceste reclame

Google face un pas mic, dar util, pentru a ajuta oamenii să controleze ce anunțuri se difuzează pentru ei pe diverse platforme.

Pentru început, utilizatorii din Statele Unite vor putea dezactiva anunțurile pentru alcool și jocuri de noroc – două subiecte care sunt foarte sensibile pentru o mulțime mare de oameni – care apar pe platforma YouTube.

Noua opțiune va fi lansată pe Google Ads și YouTube și în statele din afara SUA la începutul anului viitor, după cum promite Google.

Într-o postare pe blog, compania a spus că va adăuga opțiunea la comenzile de setări ale anunțurilor, care permit deja oamenilor să dezactiveze total publicitatea vizată.

Din punct de vedere tehnic, Google spune că utilizatorii care optează pentru a limita anunțurile pentru jocuri de noroc și pentru băuturi vor vedea “mai puține” astfel de reclame, ceea ce înseamnă totuși că este posibil ca unele reclame care conțin astfel de produse să se mai poată “strecura” în feedul tău.

Să sperăm că acesta este un lucru care va fi îmbunătățit odată cu timpul.

Această abordare a companiei Google este o decizie utilă pentru o mulțime de oameni, care ar prefera să nu aibă oferte de băuturi alcoolice apărute în mediul online din senin, așa că este un lucru binevenit.